donderdag 8 november 2018

Citaten uit ‘Winnaars hebben een plan’

Hallo lezers,
Welkom terug op mijn blog.
Momenteel ben ik bezig met het lezen van een non-fictie boek. Het is een boek van de welbefaamde Sven Nys. Hij heeft namelijk zelf een boek geschreven over alles wat hij in zijn carrière is tegengekomen. In zijn boek geeft hij tips om topsporters in te laten zien hoe je jouw carrière het beste aanpakt. Ikzelf zit ook een beetje in de topsportwereld en het leek me zeer interessant om van zo een bekend persoon te horen hoe je je leven het beste kan aanpakken.

In het begin van het boek waren er direct 3 citaten die me deden nadenken.

1. Verliezers hebben een excuus, winnaars hebben een plan.
Je wint een wedstrijd niet zomaar. Om aan de overwinning te kunnen komen zal je een hele weg moeten uitstippelen. Een winnaarsplan zou ik het durven noemen. Vele verliezers hebben vaak een excuus om te verklaren waarom ze dan verloren zijn. De ene heeft zogezgd iets verkeerds gegeten de andere had niet goed geslapen of ga zo maar door met excuses.

2. Of je nu atleet, artiest of ondernemer bent, wie succes wil boeken moet zijn eigen weg gaan.
Dit wijst erop dat je je niet moet laten leiden door wat anderen zeggen. Je kent je eigen michaam het allerbeste en je zal dus zelf weten wat het beste is voor je lichaam op bepaalde momenten.

3. Genot zit niet alleen in het resultaat en de beloning, maar net in de weg ernaartoe.
Velen zeggen dat het toppunt van alles de overwinning is en de beloning die je ervoor zou krijgen. Maar ikzelf denk dat je veel genot en energie kunt halen uit alles wat je op voorhand doet. Je moet geniete van alle trainingen en het zware werk dat je doet want dat zal uiteindelijk dan wel beloont worden op een of andere manier. ‘Hard work pays off’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Epiloog

Boeken kunnen zeer leerrijk zijn maar een film of een serie krijgt toch mijn voorkeur. Ik zit nu eenmaal nog op school en daar verzinnen...